És el conserge jove més atent de tot l'Estat. Té 27 anys, va néixer a Madrid, és llicenciat, amb màster i parla quatre idiomes. Després de passar per l'Hotel Juan Carlos I, des de fa poc més d'un any treballa a la Casa Fuster. La seva feina consisteix a facilitar l'estada dels turistes a Barcelona. ÁLVARO CANALES, conserge de l'Hotel Casa Fuster "Indicarle cosas importantes como la previsión del tiempo, la recogida del aeropuerto, si tiene planes para cenar, si viene por negocios. El cliente sabe tu nombre, sabe que estar allí, sabe que le vas a ayudar y esto da canfianza." Sovint les demandes dels clients arriben fins a límits insospitats. ÁLVARO CANALES, conserge de l'Hotel Casa Fuster "Tenemos que ver, oir y callar, es la confidencialidad del cliente. Una vez un cliente árabe, le habían encantado los churros y un domingo a las 7 de la mañana, cogía el avión a las 12 y nos pidio que le comprasemos una máquina de hacer churros." A principis de gener l'Álvaro viatjarà a Kuala Lumpur per participar a la fase final del premi internacional Andy Pongco, que distingeix el millor conserge del món menor de 35 anys. FRANK MUÑOZ, cap de recepció d'Hotel Casa Fuster "Poden rebre propostes d'hotels de gran luxe d'arreu del món. Per l'hotel tenir un guanyador o finalista té molt prestigi." Per endavant encara queden exàmens orals, escrits pràctics i demostrar coneixements de geografia i història. Ser el millor del món no és feina fàcil.

Discreció i ser atent són dues de les característiques que més es valoren d’un conserge d’hotel. Tot i complir-les amb escreix, l’Álvaro Canales haurà de superar proves orals, escrites, pràctiques i demostrar coneixements de geografia i història per aconseguir el premi. Canales té 27 anys, és de Madrid, parla quatre idiomes, és llicenciat en Direcció Hotelera i ha cursat un màster. El currículum i l’experiència -també ha treballat a l’Hotel Juan Carlos I- li han servit d’aval per ser un dels nominats al premi.

La feina del conserge, segons explica Canales, consisteix a facilitar l’estada dels turistes a Barcelona, oferir-los tota mena d’informació, des de previsions meteorològiques fins a guies turístiques. Sovint, però, la seva feina va més enllà: “Una vegada un client àrab es va enamorar dels xurros i poques hores abans d’agafar el vol ens va demanar que li compréssim una màquina per fer-ne a casa seva”, explica.

No és la primera vegada que la Casa Fuster opta a un premi d’aquestes característiques. L’any passat, l’establiment ja va aconseguir el guardó de les Claus d’Or de la Unió Internacional de Conserges d’Hotel. Segons el cap de recepció de l’Hotel Casa Fuster, el premi dóna molt de prestigi a l’establiment i obre moltes portes al guardonat.