Són servei essencial i per això els paradistes del Mercat de les Corts han estat al peu del canó cada dia que ha durat el confinament per coronavirus. Mentre altres comerços es veien obligats a abaixar la persiana, els paradistes es van haver de reinventar per fer front a l’augment de la demanda i a l’increment de les comandes a domicili.

Reconeixen que els pitjors dies de la pandèmia van guanyar clients que descobrien el mercat per primera vegada. Ara, la seva voluntat és fidelitzar-los i amb aquest objectiu han editat una guia, juntament amb el districte, perquè els compradors sàpiguen una mica més dels paradistes del mercat.

“Pensava que això només passava a les pel·lícules”

El Joaquim Borràs treballa a la xarcuteria La Extremeña des que té 14 anys, quan ajudava el seu pare, que va obrir la botiga l’any 65. Reconeix que mai no s’hagués imaginat que hauria de despatxar en mig d’una pandèmia: “Pensava que això era una cosa que passava a les pel·lícules. Ho hem viscut amb por, amb temor d’agafar-ho, amb responsabilitat”.

No és la manera com li agrada treballar al Joaquim que, reconeix, que moltes de les comandes les havia de fer per telèfon: “Costa no poder tenir el tracte directe amb el públic, haver-ho de fer per telèfon, no poder parlar sobre l’article que estàs venent”. I és que molts dels paradistes del mercat hi treballen des de sempre i són fills o nets dels que van estrenar les parades.

Potenciar el comerç de proximitat

Des de l’inici de la pandèmia, les associacions de comerciants de les Corts i el districte treballen per donar suport al comerç de proximitat. Irene Morales, consellera de Comerç, reconeix que l’objectiu principal, ara que la majoria de comerços han tornat a obrir portes, és que continuïn oberts al setembre. Part de les solucions passen per integrar la major part dels comerços de barri a la plataforma Marketplace, que impulsa Turisme de Barcelona.