Black Friday 2022

(ACN/Redacció) El comerç ja es prepara per al Black Friday 2022. Al llarg de tota la setmana i especialment el 25 de novembre, el conegut com a divendres negre, les botigues s’ompliran d’ofertes i rebaixes a les portes de la campanya de Nadal. Aquest any, però, el Black Friday, arriba amb la incògnita quin impacte tindrà la inflació en les ofertes i les compres.

Els comerços esperen igualar les vendes del 2019

El sector minorista apunta que la inflació ha reduït dràsticament els marges de les botigues i ha retallat la capacitat dels establiments de fer ofertes. Els comerciants també temen que l’encariment dels productes afecti també la capacitat de compra dels consumidors. Tot i això, confien que el turisme i els grans estocs de roba d’hivern per les altes temperatures d’aquesta tardor acabin d’animar la cita, que preveuen que iguali els registres del 2019.

Els centres comercials, optimistes davant el Black Friday 2022

Per als centres comercials, el Black Friday també es veu com l’inici d’una campanya de Nadal i el preparen amb molt d’optimisme després d’anys marcats per les restriccions. Joan Checa, mànager de màrqueting de Diagonal Mar, assegura que les previsions són “bastant bones”, ja que les afluències i les vendes de l’últim mes han estat semblants a les del 2019. “Ja som en nivells prepandèmia i això és molt positiu”, assegura. També creu que la inflació no tindrà gaire impacte en les ofertes.

Reforç del personal pel Black Friday

El vocal de Barcelona Oberta, Joaquim de Toca, ha explicat que alguns comerços han anticipat la contractació de personal dedicat a la campanya de Nadal. “Abans els contractaves tots pel pont, però ara ho divideixes i alguns els incorpores pel Black Friday”, destaca el botiguer.