S’apropa el Black Friday i la campanya de Nadal 2021 i els comerços preparen ofertes per atreure els més previsors. Això sí, havent-se garantit l’estoc amb mesos de marge, per la crisi de subministraments. El producte tecnològic és el més demandat aquests dies, a les portes del Black Friday, i establiments com les botigues Miró ja han esgotat algunes existències dels estocs. La falta de subministraments, però, ja els va fer ser previsors molts mesos enrere.

Vam adquirir a principis d’any un 40 % més d’estoc del que és habitual per la falta de components
José Moreno, coordinador de botigues Miró

Un 20 % més de despesa que el 2020

Aquest serà el context que marcarà una campanya en què el Banc d’Espanya preveu un augment de la despesa, després d’un 2020 d’estalvi obligat per la covid-19. Calculen que aquest Black Friday la despesa mitjana rondarà els 200 euros, això és entre un 12 % i un 20 % més que l’any passat. Ara bé, aquest increment va lligat a l’augment en les factures de la llum i el preu del transport.

Tot plegat es nota a qualsevol prestatgeria i en qualsevol producte, també les joguines. Precisament, a Abacus Cooperativa també han hagut de garantir l’estoc de producte amb mesos de marge. “Tenim el 95 % de producte garantit, i hi ha un 2 % que no el tindrem. El 3 % restant no podrem garantir-lo un cop s’acabin les existències actuals”, ha relatat la cap de Màrqueting, Gemma Morante.

El sector aconsella ser previsor i no deixar les compres per a darrera hora.