Les entitats comercials tenen disparitat d’opinions a l’hora de valorar la repercussió econòmica de la Copa Amèrica en les vendes. Al maig Barcelona Oberta va plantejar allargar el calendari d’obertura de les botigues de les zones turístiques en diumenge fins a l’octubre, coincidint amb la final de la competició de vela. Una proposta que no ha tirat endavant i finalment aquest serà l‘últim dia que els establiments podran aixecar la persiana.
“Per què no oferir més temps comercial als visitants?”
Barcelona Oberta considera que s’hauria d’ampliar el calendari de festius amb botigues obertes per facilitar les compres dels seguidors de la Copa Amèrica i altres grans esdeveniments a la ciutat. El portaveu de l’entitat, Joaquim Toca, explica que l’horari de les regates afavoreix les vendes. “Les regates són de dues a quatre, després els aficionats tenen molt de temps lliure per descobrir la ciutat en l’àmbit gastronòmic i cultural”, assegura. En aquest sentit, Toca es pregunta “per què no la poden gaudir també en l’aspecte comercial?”.
“No s’estan assolint les quantitats de turisme”
La Fundació Barcelona Comerç creu que la Copa Amèrica o grans esdeveniments com la Fórmula 1 són una excusa per mantenir el comerç obert i qualifica “d’absurd” ampliar l’horari de les botigues. Segons Pròsper Puig, president de l’entitat, els visitants normalment arriben abans de les competicions i tenen prou temps per fer compres. En relació amb la competició de vela, Puig afegeix que pels inputs que els arriben “no s’estan assolint les quantitats de turisme que es pensava”.