En total, es lliuraran més de 5.000 bosses gratuïtes a 109 comerços del Poble-sec i la Marina del Prat Vermell, que es distribuiran a través de les seves associacions de comerciants. També es distribuiran 200 unitats al Creu Coberta Meeting Point, una iniciativa dels comerciants de Creu Coberta per crear un espai social i un punt d’informació sobre l’eix comercial.

En la mateixa línia, l’Associació de Restauració Locals Poble-sec proposa per a aquests dies, sota el nom Chêfs-à-Porter, una carta especial amb plats a cinc euros, i maridatge amb vins i cerveses artesans a set euros. Es tracta d’una iniciativa per promocionar la cuina de qualitat i la innovació gastronòmica del territori. Hi participen els restaurants Casa Xica, Palo Cortao, Koska Taverna i Bar Seco.

A més, per primera vegada s’ha convidat els comerços vinculats al sector tèxtil i moda de les associacions comercials del territori (Sants Establiments Units, Associació de Comerciants de Creu Coberta, Associació de Comerciants La Marina i Associació de Comerciants Poble Sec-Paral·lel) a visitar tres desfilades. Amb aquesta iniciativa es vol que el comerç de proximitat conegui de primera mà les noves tendències per a la temporada primavera-estiu.

Enguany, la setzena edició del 080 Barcelona Fashion compta amb la participació de prop d’una quarantena de firmes que donaran a conèixer les seves propostes. Entre les moltes activitats paral·leles previstes, hi ha la primera edició del Fòrum d’Inversió Internacional de la Indústria de la Moda, el 080 Fashion Investor, orientat a donar suport als projectes empresarials que aprofitin les oportunitats que ofereix la tecnologia al servei de la moda.