La Barceloneta és un barri amb 260 anys d’història. El patrimoni d’aquest barri mariner va més enllà de les grans edificacions. La història s’explica molt sovint amb la història d’establiments comercials, alguns encara en actiu, o que s’han reconvertit però que conserven l’essència del passat. Precisament per explicar la història i també el present de molts d’aquests establiments s’ha creat un joc. A través d’un codi QR es plantegen 20 reptes que els participants del joc han d’anar superant. La Barceloneta es converteix així, durant els dissabtes de novembre, en un singular tauler de joc amb l’objectiu de promocionar la història i també el comerç de proximitat del barri.
Com es pot jugar al Game Experience Barceloneta?
Cal disposar d’un mòbil amb connexió a internet i descarregar una aplicació. Aquests són els requisits indispensables per participar en la primera Game Experience Barceloneta. La trobada és al passeig de Joan de Borbó, 11, a les 11 del matí. El joc es durà a terme els dissabtes 10, 17 i 24 de novembre.
No hi ha límits pel que fa al nombre de participants. En Sergi Verdejo i Peris, de Padcelona, l’empresa que ha desenvolupat aquest joc, diu: “Convertim la Barceloneta en un gran tauler de jocs en què a través de la lectura de codis QR els plantegem reptes que els permeten conèixer tant el comerç com la història del patrimoni del barri, que és molt ric”.
Un joc per reactivar el comerç de proximitat
El joc s’emmarca en el conjunt d’accions de l’Agrupació de Comerciants i Industrials de la Barceloneta (ACIB) en el marc de l’any del Comerç i la Cultura. L’objectiu és clar: reactivar el teixit comercial del barri. La Maria Jesús Vidal de l’ACIB explica que “a la Barceloneta hi ha un comerç que fa molt de temps que està instal·lat i que encara està molt per descobrir, és comerç de quilòmetre zero, que cuida el client i que és el que ens agrada una mica promocionar”.
A aquesta primera edició s’hi han sumat 30 establiments del barri, la majoria botigues de proximitat que veuen perillar la seva continuïtat. L’Alfons Cànovas, de la joieria Cànovas, no es mostra gaire optimista envers el futur del comerç de proximitat, per la qual cosa se suma a totes les iniciatives que es facin per promocionar-lo. “Ens estem quedant moltes vegades sense aquest comerç tradicional. Aleshores el que volem intentar és a veure de quina manera reactivem això”.