
(ACN) Els comerciants inicien aquest dimarts una nova campanya de rebaixes, que preveuen “activa i amb moviment”, però amb “menys descomptes” que l’any passat. Els botiguers asseguren que hi ha “més alegria de consum” i per aquest motiu les seves expectatives són moderadament positives, ja que creuen que la gent gastarà més.
Així ho han explicat en declaracions a l’ACN representants de Comertia i la patronal Pimec Comerç. Tot i que tècnicament l’1 de juliol és la data fixada al calendari per donar el tret de sortida als descomptes, moltes grans marques ja han començat a fer-ne i, segons la patronal, això en desvirtua l’arrencada oficial. El Consell de Gremis calcula que la facturació millorarà almenys un 5 % respecte de les rebaixes del 2024.
Poca acumulació d’estocs
La directora de Pimec Comerç, Pilar Mínguez, explica que la majoria dels comerços arriben a la campanya amb poca acumulació d’estocs i, per tant, hi haurà “menys descomptes i menys varietat en els productes”. Segons apunta, aquest és un factor important de la campanya d’enguany, que arriba marcada per l’augment del consum de les famílies en els últims mesos.
En una línia similar s’expressa el president de Comertia, Ignasi Pietx, que assegura que hi ha sectors que “van com una moto” i “no els fa falta” fer rebaixes. L’associació, que agrupa l’empresa familiar minorista, preveu que les ofertes oscil·lin entre el 20 i el 50 % i que, en alguns casos, puguin arribar al 60 %. Pietx avança que entre els seus associats, la meitat pronostiquen que la campanya d’enguany serà millor que la de l’any passat i la resta que, com a mínim, igualaran els registres del 2024. “Es pren amb cert optimisme”, valora.
Unes rebaixes “desvirtuades” des de fa anys
Malgrat que l’inici oficial és aquest dimarts, el Consell de Gremis de Comerç, Serveis i Turisme, que agrupa una trentena d’organitzacions professionals, apunta que l’inici ha quedat “desvirtuat” des de fa anys. Hi coincideix Pimec Comerç, que considera que és un “problema” que hi hagi grans marques que fa dies que tenen ofertes. “Estem acostumant el consumidor a què hi hagi sempre descomptes permanents”, diu Mínguez. “Constantment hi ha promocions i és com una borratxera, el que es fa és distorsionar el que eren realment les rebaixes, tant d’estiu com d’hivern”, opina.