RAIMOND BLASI, regidor de Comerç "El tancament sigui a les sis de la tarda, lògicament el que no compleix els horaris serà suceptible de ser sancionat o que se li obri el corresponent expedient."

“A qui no compleixi amb els horaris se li obrirà un expedient”, ha afirmat Raimond Blasi en referència als establiments que diumenge passat van saltar-se l’acord -que permet obrir entre les 10 i les 18 h- i van abaixar la persiana més enllà de l’horari establert. Blasi també ha assegurat que, si cal, es reforçarà des del punt de vista comunicatiu aquesta mesura perquè no hi hagi cap dubte en el sector. Diumenge passat va ser el primer cap de setmana que els comerços de 17 barris de la ciutat van poder obrir, però de moment no es pot parlar d’èxit. Segons Gasca, el seguiment va ser molt irregular amb les botigues del centre molt més obertes que les de la perifèria que també tenien el permís per treballar.

No es busca el client local

Tant Gasca com Blasi s’han referit a la “mínima afectació” que pot tenir la decisió d’obrir els diumenges en els hàbits de consum dels barcelonins. Des de la fundació han volgut deixar clar que la voluntat dels comerciants és arribar als turistes i no atreure consumidors locals que ja tenen altres dies per anar a comprar. “No tancarem més tard de les 18 h perquè ens dirigim als turistes” que fan uns altres horaris i també aquells que venen amb un creuer i passen el dia a la ciutat. Gasca ha respòs en referència als ciutadans que aprofiten els diumenges d’estiu per anar a la platja o marxar fora i després es van acostar al centre i van trobar-se amb els establiments tancats.

La caiguda de vendes es frena

Aquest dijous s’ha presentat l’Indicador comerç Barcelona (IcoB) del segon trimestre de 2014, que dóna bones sensacions a un sector molt afectat per la crisi. Les vendes encara no milloren, però ara cauen menys: el descens se situa en -0,8%, mentre que el primer trimestre la caiguda va ser d’1,3%. El sector de l’alimentació lidera el que podrà ser una remuntada de vendes, que, segons l’estudi, es preveu per al segon semestre de 2014, ja que presenta uns saldos nets positius d’1 %. Els resultats de l’IcoB s’han fet sobre una mostra de 500 comerços dels principals eixos de la ciutat. L’estudi també ha analitzat la primera setmana de rebaixes d’estiu en què la facturació s’ha incrementat un 0,45% respecte a la campanya de l’any passat.