Els comerços dels eixos turístics confien a recuperar les vendes durant la campanya de Nadal. Després que la crisi per la pandèmia els hagi tocat de ple, Barcelona Oberta creu que el Nadal pot ser “el gran moment” per animar les vendes i evitar el tancament de molts negocis. Això sí, el president de l’entitat, Gabriel Jené, demana que les mesures per evitar els contagis no caiguin sempre sobre el mateix sector. Creu que els restaurants i els comerços són els grans perjudicats de les restriccions.

El comerç de barri canvia les previsions

La situació a les botigues de barri és millor pel que fa a les vendes, però de cara al Nadal moltes estan canviant les planificacions comercials per evitar fer compres que després no tinguin sortida. És el cas, per exemple, d’algunes botigues de roba, que han notat ja un descens de vendes de vestits. La botiga Borsache, de Sant Andreu, explica que hi ha clients que els diuen que “si no haig de sortir, per què m’haig de comprar roba de vestir?”. Això ha fet que aquest negoci hagi deixat de comprar vestits exclusius per tenir-los en estoc.

També a l’Eix Comercial de Sant Andreu, a la perfumeria Blau no estan fent les comandes que feien per aquestes dates l’any passat. Expliquen que aquest any “tot està molt alentit”. També estan a l’expectativa del que pugui passar els negocis d’alimentació, pendents de quants comensals podran trobar-se als àpats nadalencs. Els responsables de la sabateria Rivier reconeixen que la dificultat és estar en un moment en què “no sabem el que passarà”.

Des de Barcelona Comerç, el vicepresident, Pròsper Puig, reconeix que “han tingut sort dins de la desgràcia” que la segona onada hagi arribat a mitjans d’octubre i no en plena campanya de Nadal. Puig creu que “tenim temps de recuperar-nos” i passar un Nadal bo, que permeti que “se salvin moltes empreses.”