rebaixes

(ACN) El petit comerç comença aquest divendres una campanya de rebaixes “necessària”, però marcada per la incertesa davant l’increment sostingut dels preus. De fet, el president de PIMEComerç, Àlex Goñi, que assegura que el sector està vivint una “caiguda important del consum”, derivada de la pèrdua de poder adquisitiu de les famílies per culpa de la inflació. A aquest fet, s’hi suma l’avançament dels descomptes a les grans superfícies i plataformes, que fan que el petit comerç, consegüentment, es vegi empès a fer el mateix malgrat que el tret de sortida oficial a la campanya de rebaixes d’estiu és l’1 de juliol. Davant d’això, associacions com Comertia o BCN Comerç demanen fixar un calendari de descomptes “clar”.

Tot el sector coincideix en el diagnòstic. David Sánchez, president de Comertia, apunta que són “relativament optimistes”, tot i que també coincideix que la sensació és “d’incertesa” per la disminució de les rendes familiars derivada de la pujada dels preus. També el vicepresident de Barcelona Comerç, Pròsper Puig, que assenyala la complexitat de fer previsions perquè hi ha desconeixement quant a la renda disponible de les famílies per destinar a les rebaixes.

Pèrdua del tradicional esperit de rebaixes

El sector també assenyala les grans superfícies i les plataformes ‘online’ com a responsables de la pèrdua del tradicional esperit de rebaixes. “La llibertat de descomptes fa que les xarxes en vagin plenes, i qualsevol dia de l’any et pots trobar amb un producte rebaixat. Això ho ha espatllat i no li hem enviat un missatge clar al consumidor”, lamenta el president de la patronal del petit comerç, Àlex Goñi.

Davant d’aquesta situació, Comertia afirma que les petites empreses, sovint, acaben optant per avançar també les rebaixes. “L’ideal seria unes dates marcades i que tots fóssim iguals, però si els grans operadors s’avancen, el petit comerç també ho farà per no perdre oportunitats”, afegeix.

Pel sector, la solució és una regulació més clara. Segons indiquen els representants del petit i mitjà comerç, la llei de consum actual dona ales a la llibertat de rebaixes, i això fa que la campanya ja no sigui “atractiva” per al consumidor. Per Barcelona Comerç, ja no té “cap sentit” parlar de rebaixes. “El que demanem és més equitat fiscal, que es regulin aquestes coses. Tothom té dret a fer negocis, però tots amb les mateixes normes”, demana Puig.