Els comerciants del barri del Coll s’han agrupat en l’associació Coll Amunt. L’entitat va començar a caminar l’octubre passat i ja va dinamitzar el Nadal sostenible de la zona. Ara, s’han posat en marxa per impulsar noves activitats que visibilitzin el comerç del barri. Amb el suport de l’Ajuntament, han elaborat un pla estratègic amb l’objectiu de dinamitzar el comerç i de sensibilitzar el veïnat sobre els establiments de proximitat.

De moment, l’associació suma una cinquantena d’establiments. Es poden reconèixer a través de l’adhesiu que hi ha als aparadors amb el lema “Fem vida al barri”. Ja fa uns mesos que l’entitat funciona i l’objectiu és clar: revitalitzar el comerç i crear xarxa. Reynaldo Ventura va agafar les regnes del restaurant El Rincón del Cazador al mateix moment en què es creava l’associació. Explica que gràcies a això, ha pogut conèixer la gent del barri i la resta de comerços que existeixen, ja que “hi ha molt comerç que ja no hi és. Estem començant de nou amb molta energia tots”.

Els comerços a les xarxes

Un dels primers passos que ha fet Coll Amunt ha estat una formació en la digitalització dels comerços. Ventura diu que “jo per exemple tinc Instagram, poso el menú aquí i ho pujo cada dia i molta gent ve a dinar per això, si això simplement soc jo pujant una foto, imagina’t veient una cosa com una organització”.

Promocions i accions en dies assenyalats

A més d’aprendre i tenir eines pròpies, els establiments també han elaborat un calendari amb els dies assenyalats on hi haurà accions puntuals, com ja han fet pel Dia dels Enamorats. També faran descomptes i participaran en activitats clàssiques del barri com la Primavera Verda, que regalaran llavors als clients. Amb aquestes activitats esperen que els veïns tornin a valorar el comerç de proximitat.

Les obres del Parc de la Creueta no ajuden al comerç

Una de les atraccions de la zona és el Parc de la Creueta del Coll amb l’escultura de Chillida i la piscina. Els comerciants esperen que el manteniment d’aquest espai verd acabi aviat. Diu el Jordi Dellago, comerciant, que el parc “està en reformes constantment, llavors hi ha dos negocis molt afectats, però ens afecta a tots”. De totes maneres, la valoració dels primers mesos de funcionament és molt positiva, ara esperen seguir teixint xarxes i desenvolupant totes les idees que sorgeixen.