Escolta aquesta notícia

El cas de la cafeteria de la Barceloneta que cobra el cafè i el te segons el temps d’estada a l’establiment, ha obert el debat sobre aquesta pràctica, poc habitual a Barcelona. Segons ha explicat a betevé Silvia Pardo Prado, presidenta de la secció de Consum de l’ICAB, és totalment legal, sempre que això sí, quedi clar quin serà el preu final que s’haurà de pagar. “El consumidor ha de saber sempre el cost final del que consumirà” i per això remarca que “ha d’estar fixat amb claredat” a tots els punts en què s’indiquin els preus de l’establiment, ja sigui “a la carta, a la pissarra o al codi QR”.

En el cas de la cafeteria de la Barceloneta, la informació, pel que sembla, es troba indicada a les taules. Així, s’indica que un cafè amb llet val 1,60 €, 2,50 € si s’està més de 30 minuts i 4 € si l’estada s’allarga més d’una hora. Ara bé, segons Pardo, malgrat que els preus estan publicitats, tampoc no queda clar quin es el cost per minut o què passa si el client també consumeix un croissant.

Una pràctica més habitual a altres països europeus

A Barcelona, aquesta manera de gestionar el temps d’estada dels clients a bars i restaurants no és gaire habitual. Aquí, per exemple, s’opta per opcions com establir dos torns per als àpats, que el client ha d’escollir a l’hora de fer la reserva. Ara bé, en altres ciutats europees, com Amsterdam, no és estrany que això passi. Molts locals van començar a establir aquesta mesura durant la pandèmia i amb l’augment del teletreball ha anat a l’alça.