
Ciutat Vella vol que l’activitat turística tingui un impacte positiu més directe en el veïnat. Per aconseguir-ho, el districte ha posat en marxa una oficina tècnica per al turisme responsable que vol reforçar el vincle entre el sector turístic i el teixit social i econòmic de la zona. Una de les prioritats és afavorir que hotels i altres equipaments contractin veïns i que els visitants consumeixin serveis i productes de comerços locals.
La nova oficina funcionarà com un espai de suport, coordinació i assessorament per impulsar iniciatives que facin créixer la riquesa generada pel turisme que es queda al mateix districte. Segons el tinent d’alcaldia i regidor de Ciutat Vella, Albert Batlle, es treballa perquè “l’activitat turística reverteixi en impulsar el consum de productes i serveis al teixit comercial local i millorar les oportunitats professionals per als que hi viuen”.
Més contractació de proximitat
Un dels eixos principals serà l’ocupació i la contractació de persones del mateix districte. L’oficina treballarà amb entitats d’inserció i xarxes laborals per detectar oportunitats de feina i facilitar la connexió entre les empreses del sector turístic i els possibles treballadors.
També es planteja incorporar criteris de contractació de proximitat en els plecs de contractació del districte i detectar oportunitats perquè estudiants puguin fer-hi pràctiques professionals. Tot plegat comptarà amb l’ajuda i lideratge de Barcelona Activa.
Un altre àmbit d’actuació se centrarà en reforçar la relació entre els artistes i les botigues dels equipaments del barri. La iniciativa vol facilitar que els establiments locals puguin donar a conèixer els seus productes als visitants i que els equipaments adquireixin productes a comerços de proximitat com ferreteries, floristeries o papereries, entre altres.
Fomentar el consum als comerços del barri
L’oficina també treballarà per crear vincles entre els equipaments i els establiments inclosos al catàleg de compra a Ciutat Vella. L’objectiu és afavorir que tant els equipaments com les persones que visiten el districte consumeixin als comerços locals i contribueixin a mantenir-hi l’activitat econòmica.
Finalment, es vol potenciar la responsabilitat social corporativa i la col·laboració entre hotels, equipaments culturals i entitats del territori. La intenció és impulsar projectes conjunts amb centres educatius, col·lectius vulnerables i artistes de la zona.