Si fem cas de les imatges podria semblar que som en un pub, o discoteca. La realitat, però, és que aquesta DJ està posant música en una cafeteria de l'Eixample. Els propietaris del local saben l'aportació econòmica que suposa el Circuit. I per això... MARTA DÍEZ, DG "Aquests dies hem adaptat una mica el negoci al tipus de públic del Circuit per cridar-los perquè vinguin." I no només han adaptat el negoci per dintre, sinó també per fora. Aquesta bandera, normalment, no hi és. De fet, diuen que si no fos pel festival, aquest mes, no haurien ni obert portes. També aquesta botiga de roba fa, literalment, l'agost amb el Circuit... "Potser un 30% de tota la caixa. En dues setmanes fer el 30% d'un any és moltíssim." Segons l'organització cada participant s'haurà gastat entre 200 i 250 euros al dia. I això, tenint en compte... "La mitjana d'estada a Barcelona és molt llarga. És un festival molt llarg i són molts dies. Per nosaltres és una satisfacció quan algun empresari o petit comerç o establiments que no són LGTBI se'ns acosta i ens diu "Jo ho noto." Dues setmanes en què la gran majoria de participants s'allotgen en hotels. En aquest, que és de clientela eminentment LGTBI, freguen el 100 % d'ocupació. CRISTINA CAÑAS, directora de l'Hotel Axel de Barcelona "És un client que compra bastant, que s'ho dedica tot a ell. Que porta part de l'any o l'any esperant el festival i ve exclusivament per això. A passar-s'ho bé i a gastar." Això, malgrat que també hi ha qui es modera una mica més. "Suposo que em gastaré uns 300 o 400 euros, potser, amb tot. Aniré a algunes festes, alguns restaurants, he llogat per Airbnb i això és tot, no gaire però sense escatimar." En total, la injecció econòmica a la ciutat podria superar els 100 milions d'euros.

Segons l’organització del Circuit, cada participant gasta entre 200 i 250 euros al dia, i això repercuteix directament en botigues, hotels, bars i restaurants de la ciutat. A banda dels locals que hi ha al Gaixample, d’altres també adeqüen els establiments d’acord amb la cita. En alguns casos, instal·len la bandera del col·lectiu LGTBI o organitzen cites musicals per atreure més clients. Els beneficis són tan evidents que alguns obren portes només amb motiu del festival, mentre que sense el Circuit, haurien tancat per vacances.