Imatge de l'autor/a
Redacció
Escolta aquesta notícia

(ACN) Una cinquantena de socorristes s’han concentrat aquest dissabte a la plaça de Sant Jaume per reclamar a les administracions “més recursos” per poder oferir un servei “digne i segur” als usuaris. Coincidint amb la commemoració del Dia Mundial per a la Prevenció dels Ofegaments, exigeixen que es dimensionin correctament les plantilles, que hi hagi jornades laborals adaptades a les condicions climàtiques i que es reconegui el socorrista com “un treballador polivalent sanitari”. La concentració ha estat convocada per la CGT.

Un any després de la vaga socorristes de Barcelona, Ignacio García, secretari general de la secció de socorristes de la CGT, ha destacat que l’acord assolit amb l’Ajuntament de Barcelona, que preveia allargar tant la temporada alta com la baixa, contractar més personal i millorar les instal·lacions, entre d’altres, és el que s’hauria d’aplicar al conjunt del sector. “A Barcelona hem aconseguit tenir unes condicions dignes que no les tenen a la resta de Catalunya. És per això que volem reivindicar els nostres drets perquè s’organitzin i lluitin”, ha assenyalat.

manifestacio socorristes
Àlex Recolons (ACN)

Més prevenció contra els ofegaments

Des de la CGT consideren “una falta greu” que les administracions no estiguin invertint en la prevenció d’ofegaments mentre continua la privatització del sector. En aquest sentit, reclamen que, igual que es fa en la prevenció d’accidents de trànsit, “es potenciï i s’assumeixi públicament la prevenció dels accidents a l’aigua i s’actualitzin els serveis de socorrisme”.

García lamenta que l’augment dels ofegaments a les platges i piscines catalanes —25 persones ofegades des del juny— els provoqui “frustració i impotència”.

Millora de les condicions laborals

Sobre la millora de les condicions de feina, el sindicat reclama que es dimensionin correctament les plantilles per oferir un servei de qualitat als usuaris, que les jornades laborals dels socorristes s’adaptin a les condicions meteorològiques o que s’adaptin les instal·lacions a les altes temperatures de l’estiu.