explosio port

El sindicat Comissions Obreres ha lamentat la deflagració en un dipòsit del port de Barcelona, que es va saldar amb un treballador mort, un de ferit crític i dos més de lleus, i ha aprofitat per denunciar que “la subcontractació i la manca d’una coordinació efectiva en matèria de riscos laborals entre les diferents empreses i entitats implicades posa en risc la seguretat i la salut de les persones”. I alerten que, en activitats com la del port de Barcelona, també es posa en risc la salut del conjunt de la ciutadania.

En un comunicat fet públic aquest dijous, el sindicat assegura que està seguint “amb la màxima atenció” les informacions sobre l’accident, que encara està sent investigat per la policia judicial de la Guàrdia Civil, per si es confirma que hi va haver algun error en les directrius que van rebre els treballadors o les mesures de seguretat que es van prendre.

Intercanvi d’informació insuficient

Per Comissions Obreres, l’accident al port corrobora les dades del darrer informe de l’Institut Català de Seguretat i Salut Laboral sobre la gestió preventiva a les empreses de Catalunya, que conclou que prop de la meitat de les empreses concurrents a un mateix centre de treball no intercanvien informació sobre riscos laborals. I que, entre les que ho fan, només un 26 % treballa amb procediments escrits i un 22 % amb reunions periòdiques.

El sindicat recorda que va demanar incloure un objectiu específic a l’Estratègia Catalana de Seguretat i Salut Laboral perquè “totes les empreses concurrents es coordinin i estableixin els mitjans necessaris per protegir la salut dels treballadors i treballadores”. I reclama al Govern i l’autoritat laboral que “posin els mitjans per controlar que això es fa possible en tots els sectors, però especialment a les empreses amb riscos químics on es treballa amb productes perillosos”.