El secretari general de Comissions Obreres (CCOO) a Catalunya, Javier Pacheco, ha demanat a l’Estat i a la Generalitat que aprofitin el temps per convèncer Nissan d’invertir a les plantes que té a Catalunya. En una roda de premsa de presentació d’un informe sobre l’estat de l’automoció, Pacheco ha assegurat que, per la metamorfosi que està patint el sector, cada vegada més dirigit al cotxe elèctric, s’ha de reivindicar que la fàbrica de Zona Franca “està preparada” per produir vehicles electrificats, com la furgoneta e-NV200.

També ha recordat la fortalesa logística d’un espai situat al costat del port de Barcelona. El futur de la planta, però, passa perquè la multinacional incrementi les inversions i es puguin augmentar els baixos nivells de producció. “Si l’empresa pren una decisió purament financera, les coses pinten magres”, ha explicat. En canvi, diu, “si la decisió és estratègica, hi haurà oportunitats”. En la seva intervenció, el líder de CCOO ha criticat la consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, per no haver-se reunit amb cap dirigent de la multinacional japonesa aprofitant el viatge recent al Japó. “És una pèrdua d’oportunitat importantíssima. No ha estat una bona notícia”.

Preocupació pels plans de reestructuració de Nissan

Nissan va anunciar fa cinc dies un pla de reestructuració que passa per l’acomiadament 12.500 treballadors a tot el món abans del 2022. Un anunci que ha generat preocupació en el sector. El conseller de Treball, Afers Socials i Famílies, Chakir el Homrani, ha demanat a la companyia nipona que garanteixi el futur de la planta de la Zona Franca. La UGT també ha mostrat neguit per la situació.  Les instal·lacions de la companyia a la Zona Franca factura prop de 23 milions d’euros cada any i dona feina a 143.000 persones.