El fracàs de les negociacions la setmana passada i la posició taxativa de Nissan, que durant els darrers dies ha insistit que la decisió ja està presa i que la planta de Barcelona ja no opta a l’adjudicació del nou turisme, ha posat en alerta patronal, sindicats i govern català. Aquest mateix dilluns USOC (el sindicat majoritari) va anunciar que acceptava les condicions de Nissan i signava l’acord a què s’havia arribat amb l’empresa, però que finalment no es va materialitzar. USOC va demanar responsabilitat a la resta de sindicats (CCOO i UGT) i la Generalitat ha decidit intercedir perquè la planta que l’empresa nipona té a la Zona Franca aconsegueixi fabricar el nou vehicle i els sindicats no adherits signin l’acord.

Aquest dimarts els líders de CCOO i UGT han explicat que dissabte estarà enllestida una proposta que traslladaran després a l’empresa. En un acte convocat per la plataforma Prou Retallades, el secretari general del sindicat UGT a Catalunya, Josep Maria Àlvarez, i el de Comissions Obreres, Joan Carles Gallego, han afirmat que tot i l’actitud de l’empresa “no hi ha res decidit” i han afirmat que Nissan ha adoptat un posicionament “poc elegant” i de xantatge amb els sindicats. Tant Álvarez com Gallego han insistit que no han volgut excloure USOC de l’acord i que, tot i el fracàs la setmana passada de les negociacions, “Nissan no té excusa per no fabricar el nou model a Barcelona”.

ANFAC alerta que la planta de Nissan és “la més vulnerable” d’Espanya

El vicepresident de l’Associació Nacional d’Automòbils i Camions, Mario Armero, ha alertat aquest dimarts dels riscos de la planta de la Zona Franca, que considera “la més vulnerable” en aquests moments després que les negociacions per millorar la competitivitat hagin acabat sense acord. Armero ha donat per perduda l’opció de la fàbrica d’adjudicar-se el vehicle de passatgers i ha afirmat que la reconsideració dels sindicats arriba massa tard, segons el vicepresident d’ANFAC “quan s’està set mesos negociant, no es pot reaccionar passat el darrer minut”. Malgrat la ruptura de les negociacions a Nissan i l’anunci d’una retallada de personal a Seat, Armero ha valorat com a positiva la inèrcia que la indústria de l’automòbil a Espanya perquè, ha dit, “cap altre país d’Europa no s’ha adjudicat tantes noves inversions”.