rei magia
Escolta aquesta notícia

En un esforç per preservar i promoure el comerç local, el districte de Ciutat Vella, en col·laboració amb Barcelona Activa, ha ampliat el catàleg digital Compra a Ciutat Vella fins a incloure 48 establiments singulars. Aquesta iniciativa, que va començar l’estiu passat, té l’objectiu de fomentar la compra de proximitat i remarca negocis que combinen talent local, sostenibilitat i impacte social. D’aquesta manera, ofereix una alternativa a l’oferta comercial que més acostumats estem a veure al districte.

El catàleg reuneix una àmplia varietat de comerços, des de botigues d’alimentació artesanal, com Casa Gispert, fins a sabateries històriques com Sabater Hermanos, joieries ecològiques com Joieria Petritxol, i llibreries amb encant com Libreria Fahrenheit. Entre els més coneguts hi ha Casa Beethoven, una botiga musical fundada el 1880, la Barreteria Obach, un negoci centenari que continua elaborant barrets tradicionals, i El Rei de la Màgia, que continua sorprenent els clients.

Visió de futur

Segons el regidor de Ciutat Vella, Albert Batlle, el projecte té com a objectiu assegurar que tant els residents com els visitants descobreixin negocis autèntics que “poden quedar eclipsats per l’oferta més monotemàtica i lluny de l’originalitat”. Aquesta iniciativa, afegeix, és una aposta ”per una col·laboració publicoprivada a escala local” que busca “positivitzar” l’impacte del turisme en la ciutat.

El catàleg està obert a noves incorporacions. En el futur, la iniciativa preveu ampliar-ne la difusió a equipaments culturals i rebre el suport del Consorci de Turisme de Barcelona per arribar a un públic més ampli. Es pot consultar en línia i també es difon amb QR informatius a 97 establiments hotelers.

Imatge de l'autor/a