El Sindicat de Llogateres i els veïns de la Casa Orsola han preparat una marató d’accions al carrer per impedir que es faci efectiva l’ordre de desnonament del Josep el 31 de gener. El dia abans del desnonament, el dijous 30, a les 18.30 h, es distribuiran brigades per tot el barri “per assegurar que tots els veïns de l’Esquerra de l’Eixample venen a donar suport”. L’endemà, divendres, el dia del desnonament, s’ha convocat una concentració que començarà a les 9 h davant de l’edifici, convertit en un símbol per la lluita per un habitatge digne a Barcelona.
“És important ser-hi”, ha dit Carme Arcarazo, portaveu del Sindicat de Llogateres, que destaca que 200 entitats i organitzacions de tot tipus ja els han donat suport. “El 31 no va del Josep, perquè qualsevol dia podem ser tu o jo. Ens hi juguem la ciutat i la dignitat com a barcelonins”, ha afirmat durant una roda de premsa per presentar les mobilitzacions. “En els propers dies no pararem”, ha avançat Arcarazo, que explica que hi haurà cassolades, xerrades, convidats especials i, fins i tot, actuacions com la de la Ludwing Band.

“El que m’està passant a mi li pot passar a qualsevol que viu de lloguer”
El Josep, el veí que té l’ordre de desnonament divendres vinent, és professor, fa 24 anys que viu de lloguer a l’edifici i pagava 700 € mensuals. “Tinc feina fixa i el que m’està passant a mi li pot passar a qualsevol que viu de lloguer”, alerta. Va ser el primer de la finca que va decidir mobilitzar-se quan Liones Inversiones va comprar l’immoble el 2021 i no li van renovar el contracte del pis.
Actualment a la Casa Orsola hi ha vuit llogaters de renda antiga, sis que tenen un contracte vigent, cinc que han estat demandats, set habitatges de lloguer de temporada i un pis que està buit. “Ens trobem amb un cas paradigmàtic que reuneix tots els problemes que afronta Barcelona”, recalca Alcarazo, i posa d’exemple els lloguers de temporada, la compra per part d’inversors estrangers o els contractes curts. Per tot plegat, conclou: “Defensar la Casa Orsola és sinònim de defensar Barcelona”.
