La tradicional Festa de Santa Eulàlia del Gremi de Restauració de Barcelona ha tornat a reunir a la sala La Paloma les cares més conegudes de la societat barcelonina. Personalitats polítiques, de la cultura i de l’economia de la capital s’han citat una vegada més per homenatjar la copatrona de la ciutat en una cita que el director general del gremi, Roger Pallarols, ha qualificat de “dia gran”. Hi han participat més de 700 persones.

El convidat d’honor d’aquesta vuitena edició ha estat l’actor Alberto San Juan, que ha centrat bona part del seu discurs a criticar la violència de la guerra a l’Orient Mitjà: “Dic ahir, avui i demà ‘No a la guerra’ i per sempre”, ha expressat. San Juan —reconegut amb dos premis Goya— també ha recordat la violència exercida pels Estats Units i Israel contra la vida a Gaza i Cisjordània “amb la complicitat d’Europa”.

I, en un to molt diferent, ha declarat el seu “amor” per Barcelona. Ha recordat els seus primers viatges a la ciutat i la relació d’amistat que va mantenir amb l’actiu Rosa Maria Sardà, que li va descobrir
la ciutat, els seus barris i alguns dels seus restaurants, com Cal Pinxo o el 7 Portes.
“Una barreja perfecta del bo i millor”
Expresidents de la Generalitat, com Artur Mas o José Montilla; l’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, líders dels grups polítics municipals, consellers, representants d’eixos comercials, d’agents econòmics, personalitats culturals o el grup Efecto Mariposa, que ha fet una actuació per commemorar els seus 25 anys… La diversitat d’assistents és una de les particularitats buscades de la cita: “Sempre aprofitem per fer una barreja perfecta del bo i millor de la societat barcelonina, el món de la cultura, el món de l’empresa, el món de la política també”, s’enorgulleix Pallarols.

“Això és el que expressa la Festa de Santa Eulàlia. Una ciutat que dona la benvinguda, que reconeix el talent, que s’abraça a persones molt diferents, que coincideix a La Paloma per fer que Barcelona vibri cada dia i sigui el que ha de ser: una ciutat dinàmica, acollidora i amb ganes de fer que la nostra ciutat millori dia a dia”.

A la festa també hi ha participat el president del Parlament, Josep Rull, que ha qualificat l’esdeveniment “d’homenatge a la vida” i ha reivindicat “la necessitat d’estimar la vida i d’autoestima col·lectiva”.