Maria Prandi és una dona inquieta, amant de la muntanya i emprenedora. Quan va estar recuperada del càncer de pit, pel qual li van haver d’extirpar una mama, va voler tornar a practicar els seus esports preferits. Els metges recomanen fer esport per accelerar la recuperació, però alhora alerten del perill que suposa carregar pes en espatlles i aixelles. El risc que aparegui un limfoedema (una inflamació), arran de la retirada dels ganglis habitual en les operacions de càncer de mama, augmenta si es carrega pes.

La Maria va intentar comprar una motxilla adaptada a les seves necessitats però es va sorprendre de no trobar-la: “Cada any amb la família fem una travessa, veia com arribava el dia i no trobava una motxilla adaptada. Vaig decidir agafar la meva i modificar-la jo mateixa“, comenta.

Decidida a fer arribar la seva solució a la resta de dones va contactar amb una empresa de confecció de motxilles. “La sensació que vaig tenir quan vaig veure que no hi havia cap motxilla adaptada va ser de sorpresa i ràbia“, comenta la Maria:

“Una de cada vuit dones patirà càncer de pit, com pot ser que ningú no hagi pensat en totes aquestes dones?”

D’aquesta manera va néixer Woman’sBack, la primera marca que ofereix motxilles personalitzades adaptades a pacients que han patit càncer de pit.

Lali Costa és la gerent de Woman’sBack. Quan la Maria li va demanar treballar plegades, hi va accedir de seguida: “Vaig creure que seria molt bonic per ajudar les dones a tornar a la normalitat més fortes que mai“, explica la Lali.

Una motxilla provada en pacients reals

Un cop van tenir el prototip enllestit el van patentar i van buscar l’ajut d’experts. “La doctora Nadal és experta en limfoedema. Ens va oferir fer unes travesses nòrdiques amb pacients de l’Hospital de Sant Pau per mirar les mancances i beneficis del nostre producte. El resultat va ser molt positiu”, indica la Lali.

Les Woman’sBack, ara per ara, es fan de manera totalment manual i de forma personalitzada per a cada clienta. De moment la marca no té botiga física ni centres distribuïdors, les motxilles es compren a la pàgina web de la marca. A mitjà termini, però, tenen previst fer arribar el seu producte a la resta d’Europa i, a llarg termini, a la resta del món.