Els tècnics de l'Ajuntament els fan un petit qüestionari i després pengen aquest cartell que és tota una declaració d'intencions: "Jo no venc alcohol a menors". Una acció que s'ha repetit en 100 establiments de les Corts on es ven alcohol amb l'objectiu que no ho facin a menors de 18 anys. En aquesta botiga de queviures els clients sempre són majors d'edat. JOSEP ÀNGEL DE LA TORRE, botiguer "Jo tinc amics que són els pares i els fills, llavors, aquí mai no vindrien a buscar begudes alcohòliques. És normal." Aquesta campanya s'insereix dins el programa Jo controlo, que es va posar en marxa el curs passat i que vol reduir el consum d'alcohol i drogues en els joves. També s'han realitzat xerrades a instituts amb la participació dels nois i les famílies. ANTONI VIVES, regidor de les Corts "És una manera de fer que la responsabilitat sigui de tots, no només dels joves, si no també dels pares, dels comerciants, els fills, tothom." INMA PÉREZ, botiguera "Em sembla molt bé perquè crec que és important. No s'ha de vendre alcohol a menors i els botiguers hem d'estar conscienciats. Hi ha moltes coses però sempre és un pas. Si els botiguers no venen sempre dificulta l'accés que ells puguin tenir." La campanya de conscienciació a comerços pren especial importància, ara que comença la festa major, ja que consideren que la venda de begudes alcohòliques augmenta.

L’objectiu del programa Jo controlo és evitar el consum d’alcohol i drogues entre els adolescents. L’any passat aquesta mateixa campanya es va centrar en instituts i associacions de pares i mares. La iniciativa es va iniciar amb les primeres xerrades interactives als instituts amb els adolescents, les famílies, agents de la Guàrdia Urbana, l’Agència de Salut Pública i l’ONG Associació Benestar i Desenvolupament, en què s’exposen casos pràctics, s’expliquen els recursos a l’abast dels adolescents i les famílies i educadors, i es promou la reflexió sobre el consum d’alcohol i drogues. En total fins ara hi han participat uns 10 centres educatius amb prop de 450 famílies.

Enguany el districte de les Corts ha decidit també conscienciar d’aquesta problemàtica en els punts de venda de begudes alcohòliques, habituals proveïdors de les nits de “botellón”.

És per això, que durant els mesos de setembre i octubre, aquest programa s’amplia amb la campanya específica “Jo no venc a menors”. La iniciativa busca la col·laboració dels establiments del districte perquè s’adhereixin a la tasca de prevenció de consum de l’alcohol entre els més joves.