creuers barcelona

(EP) El president del Port de Barcelona, Damià Calvet, ha defensat que els creuers suposen un “benefici indiscutible” per a Barcelona i Catalunya, a escala econòmica i reputacional. Ho ha dit en una roda de premsa aquest dilluns preguntat per la proposta de l’alcaldessa, Ada Colau, de reduir gradualment l’arribada de creuers a Barcelona, i ha ressaltat que el turisme que aporten suposa 1.000 milions d’euros de facturació anual i ocupació directa per a 9.000 persones.

Ha afegit que el creuerista té una despesa mitjana molt alta, de 230 euros per persona i dia, quan la mitjana del turista que arriba a Barcelona és de menys de 70: “És un turista de molt valor afegit”. A més a més, ha destacat que el fet que el port sigui el primer d’Europa en escales, amb més de 800, implica beneficis per a la “reputació” de Barcelona a Europa.

Calvet detalla la contaminació dels creuers al port de Barcelona

Calvet ha assegurat que el Port “no minimitza ni amaga” els dos factors negatius de l’arribada de creuers (que són el 10,6 % del total del trànsit de la infraestructura): la massificació puntual a certes zones de la ciutat prop del mar i la contaminació.

Sobre el primer punt, ha dit que hi ha una “feina constant” amb l’Ajuntament, a través de Turisme de Barcelona, per estudiar possibilitats de redistribució dels turistes que arriben a través dels busos llançadora que facilita el Port.

I sobre la contaminació, ha assegurat que el Port està “completament desacoblat” de la problemàtica en l’àmbit català perquè representa el 0,7 % del total de gasos d’efecte hivernacle.

Ha recordat que el Port obliga els creuers en estada a emetre un màxim del 0,1 % d’òxids de sofre (un percentatge inferior al legal i al recomanat per l’OMS), i que els creuers suposen el 0,73 % del total català d’emissions d’òxids de nitrogen i del 0,23 % de partícules contaminants.

Calvet assegura que el Port compleix el pacte amb l’Ajuntament de Barcelona

Calvet ha assegurat que, a més, el Port “està complint” amb la reubicació i la limitació de les terminals de creuers pactada amb l’Ajuntament el gener del 2018, un acord que implicava reduir de nou a set les terminals i situar-les al moll Adossat, la qual cosa, a més, està facilitant que el moll de Barcelona estigui obert a la ciutadania.

També ha retret a l’Ajuntament que anunciés l’obertura del comerç els diumenges entre el 15 de maig i el 15 de setembre: “No pots anar generant reclams i després pretendre limitar”.