El president del Port de Barcelona, Damià Calvet, s’ha mostrat disposat a acudir a la taula de treball sobre el flux de creuers a Barcelona que ha proposat l’alcaldessa, Ada Colau. Calvet, però, hi anirà per defensar el nombre actual de creuers que passen per la ciutat i “l’indiscutible benefici econòmic que generen”.

Calvet ha xifrat en 800 les escales de creuers que es fan a Barcelona, és a dir, les mateixes que abans de la pandèmia, segons dades del Port. Per això, afirma que no hi ha cap increment alarmant dels creuers i que ara s’estan recuperant els que hi havia abans del 2020.

“Els contaminants són molt menors a l’impacte econòmic que generen”

La contaminació dels creuers és un dels punts clau per demanar la reducció d’aquest negoci. Ara bé, Calvet ha assegurat que “els contaminants que emeten són molt menors a l’indiscutible benefici econòmic que generen”. Ha apuntat que els creuers suposen el 10 % del turisme que arriba a la ciutat i en canvi tenen un impacte econòmic de 1.000 milions d’euros l’any i 9.000 llocs de treball directes. A més, ha dit que l’impacte per pol·lució és inferior a l’1 % del total de la contaminació de Barcelona.

És evident que els creuers tenen algunes externalitats negatives i el Port no ho vol ocultar ni ho nega, treballem amb l’Ajuntament per minimitzar-ho“, ha assegurat el president del Port. Per això ha explicat que hi ha problemes de massificació puntual alguns dies de la setmana i en algunes hores determinades i que ja treballen amb l’Ajuntament per millorar la situació. Es tracta de desplaçar els creueristes al punt de la ciutat que el consistori els indiqui.

Calvet ha recordat que el 2018 el Port va acordar amb l’Ajuntament limitar les terminals de creuers i concentrar-les al moll Adossat, més allunyat de la ciutat. L’acord suposa reduir les nou terminals actuals a set. A més, també ha apuntat que s’estan electrificant els punts d’arribada dels creuers amb l’horitzó del 2030.