La Valmont Barcelona Bridal Fashion Week (VBBFW) ha començat aquest divendres amb una edició adaptada a la pandèmia —com també s’ha fet amb el 080 Barcelona Fahion— i que es fa sense públic i únicament es pot veure en format digital. L’esdeveniment s’allargarà fins al 22 de setembre. S’ha creat una aplicació per als professionals, que poden visualitzar el contingut i connectar amb les marques que participen en la fira. En la fira hi participen un centenar de marques, de les quals un 64 % són internacionals.

La Fura dels Baus ha col·laborat en la creació d’un escenari immersiu

En la passarel·la hi participen 24 firmes, com Pronovias, Jesús Peiró, Yolancris, Isabel Sanchis, Vestal i Cymbeline, entre altres dissenyadors. Els models desfilen en un escenari immersiu que ha estat creat amb la col·laboració de la companyia La Fura dels Baus. Pots consultar els horaris de les desfilades en aquest enllaç.

Totes les desfilades estaran obertes al públic a través de l’aplicació VBBFW perquè les futures núvies i els amants d’aquests tipus de dissenys de tot el món puguin veure-les a través del mòbil o la tauleta.

Es fan activitats paral·leles

El saló, organitzat per Fira de Barcelona, acull altres activitats organitzades amb la col·laboració d’empreses o entitats d’àmbit nacional i internacional, com l’ONG Save the Children a la realització del seu projecte Stop child marriage, contra el matrimoni infantil. El programa, que es fa a Sierra Leone, pretén donar suport a les nenes i impulsar-ne l’escolarització i l’entrada en el món laboral. El repte consisteix a recaptar 50.000 euros a través de donatius que ja es poden fer a través d’un enllaç disponible al web i a l’app de VBBFW.

Un de cada 10 vestits de núvia del món és d’Espanya

Segons la directora de l’esdeveniment, Estermari Laruccia, no és casualitat que se celebri a Barcelona. “La ciutat de Barcelona és una potència importantíssima en la producció de vestits de casament, ha explicat la directora, i ha afegit que “un de cada 10 vestits de núvia que es porten al món” és de firma espanyola. Al país es mouen més de vuit milions i mig d’euros en el sector nupcial, sense tenir en compte els complements i els accessoris, que fan pujar la xifra fins a més d’11 milions.