desfilada de la barcelona bridal week

La Valmont Barcelona Bridal Fashion Week (VBBFW) celebra des de dimarts i fins diumenge una nova edició a la Fira de Barcelona, a Montjuïc, amb l’objectiu de marcar les tendències de la moda nupcial. Les desfilades, anomenades Fashion Show, es fan durant els quatre primers dies i mostren 900 vestits a les passarel·les. Dimecres, 24, hi ha la Bridal Night, la nit de gala amb Marchesa com a marca protagonista. El final de la setmana el tancarà l’exposició comercial, recollida al Trade Fair.

Una de les firmes que desfilen és l’espanyola Sophie et Voilà. Amb un nom francès, la marca pretén obrir-se camí dins de la moda nupcial internacional.

El Trade Fair exhaureix les entrades tres mesos abans

Els compradors de la moda nupcial podran veure 28.000 vestits exposats per 429 marques del 26 al 28 d’abril. És una xifra rècord, un 11 % més que el 2017. Ara mateix ja no es poden aconseguir entrades per al Trade Fair, perquè es van exhaurir fa tres mesos. L’organització també veu un èxit la representació internacional, que és un 74 % del total de les firmes. D’entre aquestes, destaquen Marchesa, dels Estats Units, i una de les preferides arreu del món, i The Atelier, de Malàisia, amb la presència del seu director creatiu, Jimmy Choo.

Una altra marca internacional és l’israeliana Flora. Presenta vestits de luxe que combinen l’estil clàssic amb el contemporani.

La indústria espanyola, al capdavant d’Europa

Segons la VBBFW, la indústria de moda nupcial espanyola factura 860 milions d’euros en àmbit global i representa el 49 % de la producció europea. El mercat mundial l’encapçala la Xina, seguida del Vietnam i els Estats Units.