Viure en un pis de luxe dins d’un hotel de luxe amb la privacitat de ser a casa teva i les comoditats dels serveis de l’hotel. Les branded residences són una tendència dins del sector immobiliari premium que ha anat agafant pes els darrers anys. Es tracta de comprar un habitatge de luxe —amb habitacions, cuina i tot el que pot tenir un pis— combinat amb l’exclusivitat d’un hotel de cinc estrelles. Al negoci s’hi han posat fins i tot marques de cotxes de luxe o de moda, que també han creat les seves residències de luxe en ciutats com Miami o Dubai.

Un estil de vida que ha arribat a Barcelona

A Barcelona en trobem un exemple a l’Hotel Mandarin Oriental, que a la sisena planta té l’espai per a propietaris. Aquí els pisos tenen fins a quatre dormitoris i fins a quatre banys, cuina, menjador i sala d’estar. També tenen serveis comuns com ara jardí, piscina exterior, gimnàs, biblioteca o sala de reunions. I segons detalla la immobiliària de luxe Colliers, els propietaris tenen a disposició servei de consergeria 24 hores, majordom privat, assistent personal de compres (personal shopper), tractaments de spa, servei de cura d’infants, jardiner, càtering, neteja, manteniment i xofer.

Sotheby’s International Realty —una altra agència que n’ofereix— detalla que els en queden tres unitats de dues i tres habitacions. Els preus van dels 4.250.000 euros el més petit, de 176 m², als 8.800.000 euros el més gran, de 220 m².

Espanya en doblarà l’oferta

La immobiliària de luxe Lucas Fox va revelar al saló The District que, a curt termini, Espanya doblarà l’oferta d’aquesta mena d’habitatges exclusius amb 25 projectes que se sumaran als 13 que ja funcionen avui dia. Ho va explicar citant dades de Global Branded Residences, que apunten que quan això passi Espanya superarà el 10 % de l’oferta d’aquests immobles a Europa.

De fet, el cofundador de la companyia Alexander Vaughan va assegurar: “És un segment que està creixent de manera exponencial gràcies al paraigua de grans marques com Four Seasons, Mandarin
Oriental i Marriott
“. Si mirem el territori espanyol, la ciutat que més concentra l’oferta de branded residences és Marbella, seguida de Madrid, Tenerife i Cala de Mijas. Barcelona es troba en la cinquena posició.