Escolta aquesta notícia

Els magatzems de les botigues de disfresses estan ben plens. És l’indicador que, els dies abans de Carnaval, la feina es dispara. És el cas, per exemple, d’Atucom —a la Dreta de l’Eixample—, que confirma que enguany farà “entre el 25 % i el 30 % de la facturació anual i, fins i tot, una mica més perquè Carnaval és a finals de febrer”, explica la propietària de l’establiment, Yolanda Martín.

El calendari és capriciós, moltes vegades, amb les festivitats que no tenen una data fixa, i això es nota en els negocis associats, com és el cas. Així, detalla Martín, “l’any passat va ser pèssim” perquè el Carnaval es va celebrar a principis de febrer, “molt a prop de Nadal i, per tant, encara amb les despeses de les festes pendents de pagar”, diu.

La tria, segons Netflix

Com sempre, la venda de disfresses va molt a remolc de les tendències. I les modes, com passa en tots els àmbits, van i venen. Així, a Atucom han detectat quina serà, altre cop, la disfressa estrella d’enguany: “Sobretot, un altre cop, el ‘Joc del calamar‘, perquè el que emet Netflix és el que vol tothom“, confessa Yolanda Martín.

Recordem que l’any anterior, el títol de disfressa més buscada va ser per a les recreacions de Willy Wonka, Barbie i Elvis.

Amb tot, en les botigues de barri —Atucom és al carrer del Consell de Cent, a la Dreta de l’Eixample— també noten les demandes que poden arribar des de les escoles. Aquest any, un centre escolar ha triat com a tema central Harry Potter “i hem notat una demanda forta d’articles relacionats amb aquesta saga”.

Halloween ‘pispa’ el Carnaval

El Carnaval va perdent pistonada amb el temps perquè li ha sortit un competidor: el Halloween. És la conclusió a què han arribat en aquesta botiga, però segons confessa Yolanda Martín, “és una situació global“. La propietària d’Atucom concreta que “parlant amb un proveïdor dels Països Baixos, m’explicava que a tot Europa el Carnaval s’està celebrant cada vegada menys”.

La percepció que Martín té sobre com es comporta el públic de Barcelona coincideix amb com es comporta, en termes globals, l’europeu. “Aquest proveïdor em confirmava que cada vegada fan més vendes per Halloween i menys per Carnaval”, diu la propietària d’Atucom.