Són alguns dels més de 31.000 creueristes que ahir van desembarcar a Barcelona, i van fer compres un dels diumenges d'obertura autoritzada. Però com ja és habitual en els dies festius, els comerciants del centre van treballar mentre que els més allunyats van optar per no fer-ho. Un fet que evidencia, un cop més, que hi ha disparitat d'opinions sobre la conveniència d'estendre l'obertura a tots els barris. No obstant això, des de la Fundació Barcelona Comerç, el president ha tornat a defensar els festius triats, i ho ha fet en un context concret, la dotzena edició de les Jornades Europees de Comerç Urbà. VICENÇ GASCA, president de la Fundació Barcelona Comerç "A diferència dels altres festius que hi havia, com el 12 d'octubre que no tenia cap mena d'atractiu, aquest sí que tenia sentit i la resposta ha estat positiva." Des de la Cambra de Comerç aposten per potenciar Barcelona com a ciutat de compres seguint el model de capitals com Londres, París o Nova York. Segons un estudi de l'entitat, la capital catalana guanyaria 262 milions d'euros si obrís tots els diumenges a les zones turístiques. I diuen que el més urgent és posar fi a la confusió que hi ha sobre els horaris comercials. MARIA SEGARRA, directora de Competitivitat de la Cambra de Comerç "Hi ha d'haver unes regles del joc perquè d'una banda, la gent sàpiga realment si pot obrir o no pot obrir, el comerciant sàpiga que pot obrir, i de l'altra, el consumidor o el client turista sàpiga quina oferta comercial pot trobar oberta o no." La qüestió preocupa el sector. L'acord a què van arribar els comerciants i el govern municipal per treballar els matins dels diumenge de juliol i agost ha quedat en suspens després que el ple de l'Ajuntament tombés la proposta. RAIMOND BLASI, regidor de Comerç, Consum i Mercats "Nosaltres tornarem a estar oberts de cara a un acord, que insisteixo passa, per part de formacions polítiques perquè entenguin la proposta que es va elevar al plenari, que no era tan del govern, com del sector." Per això el sector confia que les conclusions i el manifest que surtin d'aquesta trobada siguin el nou full de ruta per consolidar el model comercial de Barcelona.
Els 31.600 creueristes que van arribar aquest diumenge a la ciutat marquen un nou rècord. Una allau de visitants que els botiguers van poder aprofitar perquè aquest era un dels quatre diumenges d’obertura autoritzada que l’Ajuntament va pactar amb el sector. Com ja és habitual en els dies festius, els comerciants del centre van optar majoritàriament per apujar la persiana, mentre que els més allunyats van decidir per no fer-ho.
La valoració que en fa la Fundació Barcelona Comerç és positiva, perquè segons el president Vicenç Gasca,”és un dia molt més atractiu com a festiu d’obertura lliure que el 12 d’octubre.” A més, Gasca ha fet una crida a la unitat del comerç de la ciutat i ha afirmat que “les solucions no vénen per accions individuals, vénen per accions col·lectives” i ha demanat “generositat i una visió àmplia i clara de futur per anar junts.”
Les Jornades Europees de Comerç Urbà han servit per posar sobre la taula la preocupació del sector sobre els horaris comercials, després que l’acord a què van arribar els comerciants i el govern municipal per treballar els matins dels diumenge de juliol i agost quedés en suspens en no aconseguir els suports necessaris al darrer plenari municipal. Per això, Vicenç Gasca ha aprofitat per reclamar consens i suport de les formacions polítiques.
Des de la Cambra de Comerç aposten per potenciar Barcelona com a ciutat de compres seguint el model de capitals com Londres, París o Nova York. Segons un estudi de l’entitat, la capital catalana guanyaria 262 milions d’euros si obrís tots els diumenges a les zones turístiques. Per això asseguren que el més urgent és posar fi a la confusió que hi ha sobre els horaris comercials.