
Aquest divendres, 27 de març, s’inaugura al passeig de Gràcia la pop up del Barcelona Fashion Forward, una botiga efímera en què s’exposarà el treball de les quatre marques de moda guanyadores de la cinquena edició del Barcelona Fashion Forward (BFF). Aquest programa d’emprenedoria té com a objectiu impulsar el talent emergent en el sector del disseny i la moda.
La pop up estarà disponible fins al 30 de juny i serà un aparador únic, situat a l’espai Lync & Co, flagship store d’aquesta marca de cotxes a Barcelona, que combina disseny i creativitat, i es transforma quan convé en una galeria d’art, una seu de concerts en directe o un punt de xerrades, a més d’acollir la moda local i la creativitat vinculada al disseny de la ciutat.
Les quatre marques seleccionades
Boulard BCN, Joplin Atelier, Naida C. Castel i Rubearth són les quatre marques guanyadores de la cinquena edició del BFF i, per tant, les que tindran l’oportunitat de vendre i exposar els seus productes.
Boulard BCN és una marca prêt-à-porter nascuda l’any 2020 sota la direcció d’Ugo Boulard, que presenta una visió subtil, sofisticada i elegant de la moda europea, en què el dissenyador s’inspira tant en la cultura modernista de Barcelona com en les seves arrels franceses.
Joplin Atelier va néixer després d’un viatge de les germanes Aida i Laura Molano per la ruta 66. Els seus dissenys combinen teixits de gamma alta i acabats impecables, elaborats artesanalment al seu taller de Barcelona.
Naida C. Castel, marca de joies artesanals anomenada, sorgeix del desig d’autoexpressió de la seva creadora. Les seves peces eviten convencionalismes i es conceben com a objectes rebels, indòmits, contemporanis, pensats per al ritme de la vida diària.
Gabriel Nogueiras és el creador de Rubearth, la darrera marca guanyadora. Transformant materials d’alta qualitat en peces innovadores, ha redefinit la moda masculina amb la fusió de disseny, art i tecnologia.
69 empreses assessorades
El programa Barcelona Fashion Forward, impulsat per la Regidoria de Cultura i Indústries Creatives a través del Disseny Hub Barcelona (DHub), amb la col·laboració de Barcelona Activa, ja ha assessorat 69 empreses o marques de moda emergents des que es va crear ara fa sis anys.
El programa es dirigeix a persones autònomes o empreses de Barcelona especialitzades en disseny, confecció i comercialització de productes tèxtils, entre d’altres. Es valora que aquestes marques siguin innvadores, creatives, sostenibles en els seus productes i processos i tinguin una trajectòria d’entre un i cinc anys.
El regidor de Cultura i Indústries Creatives, Xavier Marcé, destaca la singularitat d’aquest programa: “No només fa èmfasi en la part teòrica sectorial sinó que, a més, la posa en pràctica amb una bateria de serveis com aquesta pop up, on les marques poden testejar el seu producte i relacionar-se directament amb el client final en un espai presencial de l’emblemàtic passeig de Gràcia“.
