El president del Port de Barcelona, Sixte Cambra, ha presentat el balanç de resultats del primer semestre de 2014. Ha explicat que la davallada s’explica en part per la política de bonificacions de taxes per incentivar el trànsit al port de Barcelona, una mesura adoptada per tal de millorar la competitivitat de la instal·lació. Tot i caure en beneficis, el tràfic de mercaderies i contenidors ha augmentat un 7%.

El tràfic de contenidors s’ha situat en 886.040 TEU, mesura que equival a un contenidor de 20 peus. Els d’importació han crescut un 11%, fins arribar als 214.110 TEU, mentre que els d’exportació han crescut un 1%, arribant als 279.477 TEU. El volum total del transport de mercaderies arriba fins als 22,5 milions de tonesCambra preveu que el Port tanqui amb uns beneficis que rondaran els 40 milions d’euros, una xifra allunyada dels guanys de 2013, quan la instal·lació va arribar als 74,7 milions d’euros de benefici.

La Xina, el mercat de referència

La Xina continua sent el mercat de referència del Port, amb prop de 115.000 TEU d’intercanvi. El gegant asiàtic és destí o origen del 21% dels contenidors del comerç exterior de la instal·lació. En l’apartat de transport de passatgers, el Port va superar en el primer trimestre els 1,3 milions de viatgers, tant de ferris com de creuers, una xifra que marca un descens del 5% respecte al mateix període de 2013.