L’empresa Baula de productes de neteja ecològics té seu al Parc Científic de Barcelona i des que es va crear el 2015 no ha parat de créixer. Ha aconseguit sempre el finançament necessari en totes les rondes que ha obert. L’última —de 1,3 milions d’euros— servirà per preparar la seva entrada al mercat comercial.

Pastilles que eviten envasos

La “start-up” elimina al màxim l’ús de plàstics, ja que els productes de neteja es concentren en unes pastilles efervescents que es dissolen en aigua i, per tant, no es comercialitzen amb envàs. Baula ha treballat sempre des d’un laboratori del Parc Científic de Barcelona d’on s’ha beneficiat, segons el fundador de l’empresa, Jordi Caparrós, “de les sinergies i el coneixement” que hi ha a les seves instal·lacions.

Des de Baula asseguren que l’objectiu ha estat sempre fer un producte amb components ecològics i amb el mínim de plàstics possibles. Així, s’estalvien costos de producció i distribució i es minimitza la petjada de carboni del producte.

Un envàs per múltiples vegades

El funcionament és senzill, la pastilla en dissol en aigua i en uns minuts el producte ja està llest per fer-se servir. D’aquesta manera, un mateix envàs es pot utilitzar diverses vegades.

Ara per ara treballen per augmentar la producció i ampliar les instal·lacions però, segons Caparrós, les particularitats del producte han fet que el laboratori del Parc Científic hagi estat suficient durant molt de temps: “Tenim una fàbrica petita aquí que és capaç de fer 7, 8, 10 milions de pastilles. Un producte convencional hauria de tenir una fàbrica de 400 metres quadrats, amb tot el que comporta de gas, energia i aigua”.

De moment només al mercat professional

De moment en l’àmbit espanyol comercialitzen el producte a escala professional, però l’empresa ja es prepara per obrir-se al mercat comercial (B2C). Primer ho faran en mercats com l’alemany ja que, asseguren, encara caldrà esperar per obrir-se al mercat espanyol.