La contaminació i la intenció de promoure l’ús del transport públic ha fet que quasi totes les ciutats de l’estat espanyol limitin l’aparcament en les zones cèntriques. Però els preus que s’han fixat per estacionar al carrer no estan estandaritzats i mentre que en algunes zones aparcar dues hores no arriba a dos euros, com ara a Zamora (0,60 euros), Ciudad Real (1,10 euros),  Jaén (1,05 euros) o Palència (1,15 euros), en d’altres els preus es disparen.

És el cas de Madrid, on aparcar dues hores a la zona blava o verda pot costar 4,70 euros; Sant Sebastià, on el preu mig de l’estacionament a l’aire lliure és de 5,35 o Barcelona, on el cost de deixar el cotxe al carrer 120 minuts pot costar fins a sis euros. L’estudi de l’Organització de Consumidors i Usuaris constata la percepció generalitzada per part de la ciutadania que aparcar a la zona blava o verda és car. L’OCU critica les diferències a l’hora d’establir els preus i afegeix la incomoditat que suposa per als conductors haver de renovar el tiquet per evitar sancions.

Les restriccions d’aparcament també afecten les persones que viuen en algunes zones de les ciutats, en el cas de Barcelona, les zones de residents. Tot i que en moltes comunitats es paga per fer-ne ús, l’organització de consumidors critica que sovint trobar lloc a prop de casa pot resultar difícil. Tot i això, Barcelona no és una de les ciutats més cares per als residents, que paguen una mitjana de 48 euros l’any. Ceuta, en canvi, seguida de Lleida i Gijón són les àrees on el cost del pàrquing per a residents és més car, superant els 150 euros anuals.