L’Ajuntament de Barcelona ja està negociant amb la Generalitat la seva participació en la redefinició i execució del 080 Barcelona Fashion per impulsar el talent local i emergent. Per això proposa una governança compartida amb el govern català i actualitzar-ne el format. És un dels eixos principals del nou Pla de moda, que s’ha presentat aquest divendres al matí.
El pla, que es desenvoluparà a partir del 2026, està dotat amb un pressupost anual d’1,3 milions d’euros i també inclou un espai nou per a creadors a Palo Alto. El regidor d’Indústries Culturals, Xavier Marcé, ha assenyalat que “l’objectiu és associar moda amb Barcelona”.
En tot plegat, hi tindrà un paper clau el Disseny Hub Barcelona, amb una aposta perquè es converteixi em “la casa de la indústria creativa a Barcelona”.
La recuperació de la Shopping Night
Un dels objectius que es planteja el govern municipal és integrar la moda en l’agenda cultural de la ciutat, a través d’esdeveniments com per exemple el Grec i el Sónar. Marcé també ha assegurat que el consistori “assumeix el compromís de tirar endavant la Shopping Night” per tal de reforçar la presència de la moda de proximitat i el talent emergent.
Un espai a Palo Alto
Entre els eixos centrals del pla hi ha la creació de la Fashion Factory, un espai per a creadors al recinte de Palo Alto. L’objectiu, en definitiva, és impulsar marques, dissenyadors i empreses del sector. En aquest sentit, es reforçarà el projecte —que ja funciona— Barcelona fashion forward, d’acceleració d’empreses.
100.000 llocs de feina
Segons dades del 2024, a tot Catalunya hi ha 100.000 persones que es dediquen al sector de la moda, un 2,9 % del total de l’ocupació. 30.000 llocs de feina pertanyen a la indústria tèxtil i més de 72.000, a la part de comerç i distribució. Actualment, a més, Catalunya concentra més del 24 % dels llocs de treball del sector a tot Espanya.
