Més atractiu, millors resultats econòmics
L’estudi de City RepTrak confirma que les ciutats més ben valorades són les que obtenen també millors resultats econòmics perquè atreuen “turistes, talent i inversions en condicions més favorables”. Així ho ha afirmat el director del Reputation Institute, Enrique Johnson, que ha afegit que el prestigi d’una urbs està directament relacionat amb el d’un país. Les cinc ciutats que lideren la llista són Viena, Munic, Sidney, Florència i Venècia, seguides d’Oslo, Vancouver, Londres, Barcelona i Mont-real. En el rànquing només hi ha dues ciutats de l’estat espanyol: Barcelona, que ha entrat al “top ten”, i Madrid, que ha baixat fins a la 32a posició.
En menor mesura, la marca Barcelona també està vinculada als negocis, els esdeveniments corporatius i els congressos. L’educació també hi apareix destacada, sobretot gràcies als programes Erasmus, en què és valora com una ciutat atractiva per estudiar i amb bona qualitat de vida.
Pel que fa a les xarxes socials, destaca una dada: els comentaris negatius sobre Barcelona procedeixen majoritàriament d’Espanya (43%), seguida dels Estats Units (16,6%) i el Regne Unit (14,1%).
L’anàlisi investiga la reputació d’un centenar de ciutats d’arreu del món a partir de quatre valors, la confiança, l’estima, l’admiració i el respecte per la ciutat. També inclou 13 atributs que pregunten sobre el nivell de desenvolupament, la qualitat de vida i la qualitat institucional de les ciutats. Les dades es recullen a través d’entrevistes en línia a més de 19.000 consumidors dels països del G8 entre el gener i el febrer de 2014.