En total, aquests dies al saló es presenten 130 jocs, però els que han despertat més interès han estat una vintena de novetats. Entre les més destacades: el ‘Super Mario Odyssey’ per a la Nintendo, el ‘Become Human’ per a la PlayStation 4 o ‘Dragon Ball Fighterz’.

Als palaus 1 i 2 s’han destinat íntegrament a presentar i provar les novetats al públic, mentre que les competicions s’han celebrat al Palau de Congressos. Aquí hi ha dos escenaris, un dels quals té un aforament de més de 1.000 localitats. Els esports electrònics tenen el seu espai, amb competicions de diversos videojocs. També hi ha un espai destinat els jocs històrics que aglutina RetroBarcelona, on hi ha fins a 250 màquines per retrobar-se amb els jocs dels anys 80 i 90. 

En aquesta segona edició, el congrés amplia l’espai fins als 60.000 metres quadrats, guanyant així un 10 % més d’espai que s’ha aprofitat per col·locar-hi més expositors així com fer-hi més activitats, com ara tornejos de lluita virtual o concursos de creació de videojocs. En la primera edició, BGW va superar totes les expectatives, es van esgotar totes les entrades disponibles i va registrar 121.980 visites, xifra rècord obtinguda per un esdeveniment de videojocs a Espanya.

Els organitzadors confien que el gran ventall d’experiències relacionades amb aquest sector ofereix una experiència única als més de 120.000 visitants que passaran pel Barcelona Games World.