Els petits comerciants s’han mostrat molt crítics amb les rebaixes anticipades que fan les grans superfícies. S’avancen al 7 de gener per atreure els consumidors que encara ultimen les compres nadalenques. “Nosaltres ens juguem el nostre capital i el que no hem de fer és de banquers”, ha dit Josep Maria Castany, propietari de la llenceria Maria.

A Barcelona Comerç són molt escèptics amb els descomptes més cridaners, que en alguns casos arriben al 70 %. “O està molt inflat el preu de venda al públic o aquest descompte està enganyant el consumidor”, ha etzibat Pròsper Puig, president de Barcelona Comerç. Per això, anima la ciutadania a diferenciar “on està la realitat i on està el relat”.

“Ha anat millor que altres anys”

Barcelona Comerç ha confirmat els bons resultats de la campanya de Nadal que ja augurava al desembre. Puig ha dit que ha estat molt bona i els comerciants de barri confirmen aquesta lectura: “Ha anat molt bé, millor que altres anys”, assegura Josep Maria Castany. En aquestes darreres hores abans del dia de Reis, encara reben clients que fan compres “buscant l’últim detall”, confirma Jasmina Andrés, de la botiga Anju.

Se supera el consum prepandèmic

La campanya de Nadal també ha estat molt positiva per als eixos comercials de zones turístiques. “Ha anat molt bé”, confirma Gabriel Jené, president de Barcelona Oberta, qui veu com el volum de vendes “està sent millor que el de l’any passat i molt millor que l’època prepandèmica“.

Comparteix a: