La revista anglesa ‘fDi Magazine’ ha destacat Barcelona, que ha obtingut la qualificació màxima general, entre les 124 ciutats i regions participants en el rànquing. En les categories en què l’Ajuntament i la Direcció de Promoció de la ciutat han aconseguit un resultat millor són la gestió orientada a resultats, les estratègies de diversificació i les estratègies web.

El tinent d’alcalde d’Empresa, Cultura i Innovació, Jaume Collboni, ha exposat que es tracta d’una estratègia desenvolupada al llarg dels anys i que ara ha estat reconeguda internacionalment. També ha afegit que l’avenç de la ciutat es deu tant a agents públics com privats i que, actualment, Barcelona cerca col·laboració entre diferents ciutats del món. Collboni ha explicat que el govern municipal continuarà treballant per convertir Barcelona en “un dels grans ‘hubs’ globals per a ‘start-ups’ de base digital i indústries creatives”.

Segons la publicació, Barcelona combina “l’ús intel·ligent de la tecnologia” amb la promoció efectiva de la ciutat, un esforç que ha comportat fluxos d’inversió estrangera directa a la ciutat, i també a Catalunya, mentre que a la resta d’Europa han disminuït.

Bona projecció de futur per a la ciutat

La mateixa revista també ha publicat la classificació bianual de projecció de futur de les ciutats on Barcelona ocupa la cinquena posició, després d’Edimburg, Hong Kong, Chicago i Brisbane.