JORDI LLABARIA, cervesa Montseny "Hem guanyat el premi a la millor cervesera del Barcelona Beer Challenge, ha estat una sorpresa perquè hi participa molta gent d'aquí de fora que fan grans cerveses i rebre un reconeixement com aquest sempre és una alegria."

El Museu Marítim de Barcelona ha acollit aquest cap de setmana la cinquena edició del festival de cervesa artesana, el Barcelona Beer Festival. Els visitants han tingut l’oportunitat de tastar i triar entre més de 500 cerveses de tot tipus i orígens, també sense alcohol i aptes per a celíacs. La cita ha fet ple absolut per segon any consecutiu, amb més de 30.000 visitants.

De fet, és una de les trobades del sector cerveser més importants del sud d’Europa i té l’objectiu de donar a conèixer la cervesa artesana, perquè més gent la descobreixi, i també difondre les novetats del sector. Cada any aglutina cervesers de tot el món i s’hi fan demostracions, xerrades, activitats per a professionals i actuacions musicals. L’edició d’enguany ha presentat una novetat: el Barcelona Beer Challenge, el concurs per triar la millor cervesa artesana del món.

70 sortidors i 361 cerveses en total van apareixent segons l’horari i el sortidor corresponent. Cada cop que s’acaba la cervesa d’un barril d’algun sortidor, es procedeix a servir-hi una altra cervesa. Sona una campana i s’apunta a una pissarra en què hi ha escrites les 70 cerveses que es van servint a cada moment. També s’han habilitat punts d’aigua on els assistents poden netejar els gots de cervesa quan ho necessitin.

El festival funciona amb un got i una moneda propis que es poden adquirir a l’entrada o als diferents punts de venda. El valor de cada fitxa és d’un euro i el preu de les cerveses varia entre les dues, tres i quatre fitxes. El menjar normalment costa cinc fitxes. Als estands de menjar del festival s’ofereixen diferents acompanyaments per a les cerveses, com delícies asiàtiques, salses catalanoalemanyes, guacamole i burritos mexicans o formatges asturians.

El festival busca ser un espai d’intercanvi d’experiències i estimulador de la creativitat entre cervesers que entenen aquesta beguda com un producte gastronòmic de qualitat. Per aquest motiu, l’organització ha optat aquest any per un got de vidre de 0,24 l de capacitat. L’entrada val set euros i inclou el got, i una guia en què s’explica el funcionament i mostra el món de la cerveseria artesana i les dues primeres fitxes.

El sector de la cervesa artesana no para de créixer: a tot Espanya hem passat dels 1,7 milions anuals consumits el 2011 a Espanya als nou milions de litres el 2014.