Després de quatre dies de feina intensa, aquest divendres tant organitzadors com expositors de la fira de l’audiovisual, l’ISE, coincideixen que les expectatives que s’havien marcat han estat superades. De fet, el primer dia ja anunciaven que esperaven superar “substancialment” la xifra dels 40.000 visitants de l’any passat, tal com finalment ha ocorregut, amb més de 58.100 assistents de 155 països.

Una edició d’èxit

El director de l’ISE, Mike Blackman, ha reconegut que les empreses hi han fet més negoci que en les altres edicions. “El més important és que els nostres expositors estan contents. Ens diuen que han fet bons negocis i algunes empreses deien que el segon dia ja havien aconseguit l’objectiu que s’havien marcat per a tota la fira”.

Els organitzadors de la fira de l’audiovisual, però, hi han trobat a faltar més presència d’empreses xineses, que per les restriccions actuals han tingut problemes per traslladar-se a Barcelona. Això els fa pensar que en l’edició de l’any vinent encara tindran més visitants.

Destaquen els contactes aconseguits

La majoria de les empreses catalanes que disposaven d’un estand privilegiat, sota el paraigua del programa Acció, de la Generalitat, destaquen que en l’edició d’aquest any han fet més negoci del que esperaven.

Ha estat el cas de l’empresa de Barcelona Marvut, que ja va participar en l’edició de l’any 2022 i que enguany ha tret molt més suc als seus contactes. Segons Diego Fernández, CEO de Marvut Technologies, “s’ha superat per molt la quantitat d’assistents a l’esdeveniment i això ens ha permès disposar d’una major projecció i visibilitat”.

El mateix explica l’empresa Blackfish, especialitzada en pantalles per a estudis de televisió i que ha pogut fer negoci sense gairebé proposar-s’ho. Així ho explica el fundador de l’empresa, Jaume Obiols: “Sense nosaltres fer res, se’ns ha acostat molta gent que s’ha informat sobre el que nosaltres fem, els ha resultat interessant i ens poden sortir oportunitats“.

Per als especialistes en so 3D d’Eurecat, el fet de treballar en una fira que es fa al costat de casa facilita i molt les coses. Segons Toni Ferran, dissenyador de l’empresa, “faig els números una mica així, però entre 20 i 30 contactes interessants hem fet. Estem aquí, a Barcelona, vens en metro a una fira, quan hem anat a fires a l’altra punt del món… és supercòmode i genial“.