(ACN) El saló turístic B-Travel 2023, organitzat per Fira de Barcelona, tanca portes aquest diumenge després de tres dies d’activitat que han confirmat la “plena reactivació” del sector després de dos anys de restriccions. Més de 25.400 persones s’han acostat al Palau 8 del recinte de Montjuïc de la Fira per visitar els estands de més de 500 empreses i 35 països des de divendres. En total, l’assistència ha sigut un 25 % més alta que la de l’any passat però encara es troba uns 4.000 visitants per sota de les xifres del 2019. “Estem molt satisfets per reactivar el sector”, ha assegurat Marta Serra, directora del saló, a l’ACN.

Serra ha subratllat que el B-Travel “ha tornat a marcar el punt de partida” de la campanya turística d’aquest 2023. Les dades de l’organització mostren que el 65 % dels visitants acaben reservant les vacances de Setmana Santa i d’estiu entre les ofertes i promocions presentades pels expositors. 

Segons Serra, els expositors han constatat les “ganes de viatjar” del públic, que s’ha decantat per destinacions internacionals com l’Argentina, el Brasil, Croàcia, Cuba o Portugal. Les destinacions d’agències especialitzades a Àfrica o Àsia també han estat entre els més sol·licitats pels visitants. Pel que fa a les escapades de proximitat, el visitant del B-Travel ha optat per racons de Catalunya o comunitats autònomes com l’Aragó, Andalusia o les Balears.

La directora del saló, Marta Serra, ha assegurat que el nombre de reserves tancades en aquests tres dies permet assegura que el B-Travel s’ha consolidat com “la gran plataforma comercial per al mercat català, el més viatger de tot Espanya”. El xoc de la pandèmia comença a dissipar-se per al sector, que “ha hagut de tornar a començar de zero” i que aposta pels viatges d’experiències com les rutes enogastronòmiques. “Estem molt satisfets de la ràpida recuperació”, ha insistit Serra.