
(ACN) Més de 229.000 autònoms treballen sota temperatures extremes a Catalunya, un 41 % del total de treballadors per compte propi. És el que ha exposat el sindicat UGT en un comunicat, en què denuncia la “greu situació de desprotecció” del col·lectiu.
El sindicat considera que els protocols actuals de prevenció són “clarament insuficients” i, en el cas dels autònoms, la situació és “especialment crítica” perquè es troben “sense suport tècnic” i “sense capacitat d’invertir en millores estructurals” per fer front a les altes temperatures. Per aquest motiu, la UGT considera imprescindible aprovar una llei de prevenció de riscos laborals “adaptada al treball autònom” i reclama situar aquest problema en l’agenda política.
Construcció o terrasses, sectors més afectats
El sindicat situa entre els sectors més afectats l’agricultura, la construcció, l’hostaleria en terrasses, el repartiment de mercaderies i el comerç de proximitat sense climatització, entre altres. En el comunicat, recorda que en aquests àmbits l’activitat implica jornades prolongades sota el sol, exigència física elevada i exposició continuada a la calor. Tot plegat, assegura, comporta un “risc real i creixent de patir problemes de salut greus” i és una “realitat cronificada i invisibilitzada”.