(ACN) La 43a edició de l’Automobile Barcelona tanca amb 350.000 visitants, gairebé un 3 % menys que en la darrera edició, la del 2023. Tot i això, el balanç dels organitzadors és molt positiu: “Només ens guanya la rua del Barça, no hi ha salons a Europa i a Espanya que tinguin tants visitants, és un èxit de Barcelona”, ha declarat Enrique Lacalle, president d’Automobile Barcelona. L’edició ha estat marcada per la forta presència de marques xineses i vehicles elèctrics o híbrids.
Una dotzena de primícies
El certamen ha inclòs la presentació d’una dotzena de primícies, amb una novetat mundial i una altra novetat en l’àmbit europeu: l’Ebro S400 i l’MG S5. La llista de vehicles que s’han pogut veure per primera vegada a Espanya el completen el Ford Puma Gen-E, els KGM Torres EVX i KGM Torres Actyon, el Denza Z9 GT de BYD, el Hyundai Ioniq 9, el Renault 4, el Mobilize Duo i el Mobilize Bento, l’Omoda 9 SHS i el Leapmotor C10 REEV.
Lacalle ha dit que les marques que no han vingut “s’han equivocat” perquè les marques menys conegudes, com les xineses, “han tingut un èxit espectacular”. Aquestes han tingut una tercera part de la representació.
Nova ubicació?
El saló, amb 106 anys d’història, ha omplert els pavellons 1 i 8 del recinte de Fira de Montjuïc, l’avinguda de la Reina Maria Cristina i la plaça de l’Univers. Com és tradició, els visitants també han pogut provar cotxes fent un recorregut per l’antic circuit de curses de Montjuïc. La propera cita coincidirà amb la remodelació del recinte de la Fira, però Lacalle no ha volgut confirmar si hi haurà un canvi d’ubicació: “Caldrà imaginació, il·lusió i tornar a fer el Saló de l’Automòbil”, ha deixat anar.
