Escolta aquesta notícia

(ACN) L’Automobile Barcelona espera reunir més de 350.000 visitants entre el 9 i el 18 de maig en una cita que farà d’aparador d’una trentena de marques i que servirà de plataforma de presentació d’una novetat mundial. El saló ampliarà la superfície en un 15 % i duplicarà la presència de marques xineses, que ja representaran un terç del total amb firmes com BYD, Jaecco o Xpeng. Tampoc no hi faltaran marques com Renault, Nissan, Seat, Tesla, Ford o Hyundai. Els organitzadors han reclamat als governs ajuts per fomentar la compra de vehicles electrificats per rejovenir el parc mòbil, que té 14,2 anys d’antiguitat.

El certamen, de 106 anys d’història, omplirà els pavellons 1 i 8 del recinte de Fira de Montjuïc, l’avinguda Maria Cristina i la plaça de l’Univers, que ocuparà completament Seat-Cupra. L’automobilística amb seu a Martorell farà un “gran desplegament” per celebrar el 75è aniversari de la firma.

Aquest saló biennal continua sent el més visitat dels que organitza Fira de Barcelona. Per això, els organitzadors el reivindiquen com un dels tres esdeveniments més grans d’Europa conjuntament amb els de Brussel·les i els de París, després de la desaparició del de Ginebra. “Les marques que no venen s’equivoquen i deixen un espai buit en un moment difícil per a la indústria”, ha assegurat el seu president, Enric Lacalle.

Més ajuts per al cotxe elèctric

Els responsables de l’Automobile han tornat a reclamar ajuts per fomentar la compra de vehicles electrificats per poder assolir els objectius de descarbonització i rejovenir el parc automobilístic. “Necessitem un pla Moves més que mai, que la gent vingui al saló, que s’apunti i que compri cotxes”, ha dit Lacalle.

Sota el lema “Passió per l’automoció, passió per Barcelona”, aquest any focus estarà posat en els nous models electrificats i en les noves marques que han irromput al mercat en els últims anys i que “estan transformant el sector de la mobilitat”. L’organització té confirmades la presència de 26 marques i està negociant per aconseguir arribar a la trentena. Entre els absents d’aquesta edició hi ha firmes com Mercedes o Kia.

Activitats per als assistents

Els visitants podran conduir els cotxes presentats, passant per la zona de Test Drive i conduir pel traçat de l’històric circuit de Montjuïc. El 70 % dels assistents que van anar a l’anterior esdeveniment van provar algun tipus de vehicle. En l’última edició, l’Automobile Barcelona va assolir els 360.000 visitants, un 20 % més del previst.

Els responsables de l’Automobile volen aprofitar la coincidència del saló amb el partit entre el Futbol Club Barcelona i el Real Madrid a l’Estadi de Montjuïc per incrementar l’assistència, i per això han firmat un acord que permetrà l’accés al recinte als que tinguin entrada per al partit.

Comparteix a:
Imatge de l'autor/a