L’aposta pel vehicle elèctric i els avenços que s’han fet en aquest camp han estat els grans protagonistes de l’Automobile Barcelona 2021. El saló tanca la seva 41a edició amb una xifra estimada de 300.000 visitants. Tot i que les dades contrasten amb els volums d’abans de la pandèmia (800.000 persones, l’any 2019), el seu president, Enrique Lacalle, ho valora com “un èxit absolut” i destaca que la ciutat “ha respost massivament a la seva crida” amb els passadissos plens d’apassionats del motor, compradors potencials i professionals.

Lacalle ha dit que “mentre Munic ha tingut menys marques i Ginebra no obre les portes fins al 2023, Barcelona ha donat la cara” i insisteix que un any més el saló ha estat “la millor plataforma per contribuir a impulsar la indústria i un futur sostenible“. En aquest sentit, l’aposta pels vehicles elèctrics s’ha reflectit en la llista de presentacions: un 90 % de les quals equipades amb motors 100 % elèctrics o híbrids. De fet, una de les activitats que ha tingut més èxit ha estat la de posar-se al volant dels últims models presentats per les marques i experimentar les noves tecnologies aplicades a l’automoció.

Calendari “intens” a la Fira de Barcelona

D’aquesta manera, Automobile Barcelona, l’únic d’Espanya amb el reconeixement internacional de la OICA (Organisation Internationale des Constructeurs d’Automòbils), s’ha convertit en el saló amb més participació de marques a Europa des de l’inici de la pandèmia. Des de Fira de Barcelona destaquen que el saló és “el tret de sortida” d’un calendari firal “intens” i creuen que l’Automobile surt “reforçat” de cara a l’any vinent.