
Aquest dimarts comença el Seafood Expo Global al recinte firal de Gran Via, que s’allargarà fins al 8 de maig. La fira, referent de trobada internacional per al sector de la comercialització dels productes del mar, comptarà aquest any amb la presència de més de 2.000 empreses de 84 països. Es tracta d’un punt de trobada mundial per a proveïdors, cadenes de supermercats, restaurants, hotels i empreses de càtering. Entre els països que hi participen per primera vegada hi ha Albània, Egipte, Geòrgia, Groenlàndia, Malta o Nigèria.
A més de l’espai expositiu, on es mostren totes les novetats dels sector, una vuitantena d’experts internacionals impartiran més de 20 sessions i conferències sobre qüestions d’actualitat. Els responsables esperen superar l’impacte econòmic de 156 milions d’euros, una xifra molt similar a la de l’any passat.
Una edició marcada pels aranzels de Trump
Aquest any la fira arriba enmig de la guerra aranzelària iniciada pel president dels Estats Units, Donald Trump. Fa pocs dies, la vicepresidenta de Seafood, Wayne Courmount, va afirmar a l’ACN que encara és aviat per avaluar-ne l’impacte econòmic i creu que la fira és una oportunitat per abordar i debatre els principals reptes de futur del sector.
Aquest any la fira se centra en la sostenibilitat, l’aqüicultura, les estratègies empresarials i de màrqueting. El programa aborda qüestions com la descarbonització, l’envasament sostenible i l’evolució de l’aqüicultura. Entre els ponents, hi ha també membres de l’Organització de les Nacions Unides per a l’Agricultura i l’Alimentació (FAO) i el Fons Mundial per a la Naturalesa (WWF).
