La 080 Barcelona Fashion ha arrencat aquest dilluns amb el dissenyador barceloní Avellaneda. Ha estat l’encarregat d’inaugurar la passarel·la a la nova ubicació: la Pedrera. Hi ha presentat la col·lecció ‘La nuit éclairée’, amb la qual ha volgut recuperar la funció artesanal de la moda: “Envoltar-nos amb bellesa, alegria, diversió i escapisme”.

L’ha seguit Menchén Tomàs, amb la col·lecció ‘Duende’, dedicada a allò intangible, al talent i l’encant innats. Les creacions juguen amb els volums volàtils de faldilles i vestits llargs.

La firma Eñaut ha desfilat amb ‘LOGGING 4%‘, la quarta creació del dissenyador basc. Hi tracta el tema de la desforestació i l’explotació forestal.

Tot seguit, The Label Edition ha desfilat a la Pedrera amb la col·lecció ‘Love echo‘ amb la qual vol despertar el “sentiment d’amor en la seva forma més pura i humana”.

Antonio Marcial ha aportat la col·lecció ‘Fresh and Bloody‘. Es tracta d’una proposta arriscada i transgressora que vol trencar amb el concepte de gènere en relació a la moda. Està inspirada en la roba dels anys 90.

L’encarregat de tancar el primer dia de desfilades ha estat el jove creador andalús Álvaro Calafat. Hi ha presentat ‘Capítulo 1 Desequilibrio‘, la col·lecció amb la qual va acabar els seus estudis de disseny. El punt de partida de les creacions són la toxicitat social i la toxicitat del món de la moda.

Segona 080 totalment digital

Aquesta edició és, per segon any consecutiu, totalment digital degut a la pandèmia. Per això, les desfilades es poden veure en línia. L’edició anterior del 080, que també es va fer en format digital, va acabar amb 100.000 visualitzacions.

Com que el públic no pot assistir presencialment a La Pedrera, a banda de seguir les passarel·les en format virtual, també es pot accedir a altres continguts exclusius. A la secció Behind the scenes, per exemple, s’accedeix al “backstage” i s’inclouen peces audiovisuals que revelen com es prepara i produeix una presentació de moda.

La fira de la moda s’allargarà fins dijous, 29 d’abril. Durant aquests dies, un total de 22 dissenyadors i marques mostraran les seves creacions.

El format digital, el futur de la moda

El conseller d’Empresa i Coneixement en funcions, Ramon Tremosa, ha donat el tret de sortida a la passarel·la barcelonina. El certamen vol projectar la moda a tots els públics i consolidar Barcelona i el conjunt de Catalunya com a referents internacionals.

En aquest sentit, l’organització assegura que el format digital és una oportunitat per “avançar-se als escenaris de futur per a la moda”.