A les portes de la temporada estival, l’agència d’apartaments turístics Apartur ha començat a instal·lar uns sonòmetres que detecten els sorolls que poden ser causants de queixes per part dels veïns d’aquests habitatges. Segons ha explicat a BTV el president d’Apartur, Enrique Alcántara, aquest enginy, fabricat a Barcelona, s’instal·la a les zones comunes dels apartaments i es connecta a través del sistema Wi-Fi. Quan es produeix un so molest i continuat es transmet un avís a l’empresa, que es posa en contacte amb el seu client via telefònica. Si no disminueix el soroll es desplacen fins a l’habitatge i si persisteixen les molèsties els llogaters han d’abandonar el pis i perden la fiança dipositada.

Alcántara ha valorat molt positivament l’aparell ja que, diu, “permet garantir la bona convivència entre turistes i veïns ja que s’avança al problema i a les possibles queixes”. De moment, se n’han instal·lat 1.300, però Alcántara afirma que “hi ha molta gent esperant”.